E-shop, internetový obchod, shop | FINKO Multimedia

Internetový obchod - E-SHOP

/ilustracni/408_eshop_600.jpg

Internetový obchod - E-SHOP

Internetový obchod je velice obtížné vybudovat, je to vlastně ta nejtěžší a nejsložitější ze všech standardních internetových aktivit. Vybudování internetového obchodu, nebo-li e-shopu, který není pouze jakýmsi formulářem se spoustou políček, ale takového internetového obchodu, který je schopen plnit závazky zákazníků, je o mnoho těžší.

Vytvoření e-shopu, který bude standardně využíván a bude mít všechny potřebné náležitosti k tomu, aby mohl být nazván standardním internetovým obchodem, si vyžádá přibližně celý rok práce jednoho programátora, grafika a v neposlední řadě pomoci formovatele takovéhoto e-shopu. Samozřejmě v dalším vývoji a růstu takového internetového obchodu je neustále nutný programátor, jenž bude e-shop naplňovat daty. Pro internetový obchod je životně důležité, aby uměl aktivně najít své zákazníky, nabízel jim „něco navíc“ a sledoval vývoj konkurence.

Proto je důležité věnovat velkou pozornost propagaci internetovému obchodu, snažit se o zajímavý design webu (odlišit se od konkurence) a zajistit přehlednost stránek, aby se v nich zákazník snadno orientoval.V žádném případě není možné nahrát získaná data a tím ukončit veškerou obsluhu internetového obchodu. V případě neúspěchu by byly takovýmto počínáním veškeré výdaje za vybudování e-shopu definitivně ztraceny. Ovšem spoustě firem se takový postup příliš nezamlouvá a ve spoustě případů využijí kompletní internetový obchod již vybudovaný a vyzkoušený za pár desítek tisíc. Tímto svým jednáním bohužel ztrácí čas a víru v takový tip podnikání, a hlavně renomé v oblasti internetových obchodů, protože takový e-shop nebude a vlastně ani nemůže být úspěšný. Jediné co takový zákazník získá je zkušenost, a ty jsou na Internetu zvláště cenné.

Na druhou stranu je pravdou, že v současné době se i tyto internetové obchody rychle vyvíjejí. Jsou vhodné pro rychlé pochopení elektronické komerce, občas možná ne úplně nejlépe, ale přesto pomáhá posunout internetové obchodování o kousek dál.

Silnou stránkou internetového obchodu je oslovení široké veřejnosti. Internetový obchod může být neuvěřitelně široký, popírá hranice mezi jednotlivými státy, kraji a městy velmi spolehlivě a jednoduše. Proto, chceme-li vytvořit dobře fungující internetový obchod je velice pozitivní, že otevřením internetové stránky obsáhneme celý svět, současně ovšem platí totéž, což může našemu e-shopu konkurovat. Úskalím pro internetový obchod můžou být dlouhé názvy, používání číslovek, podobně znějících slov, nebo dokonce podobné názvy webu konkurenčních firem.

E-shop má být pozoruhodně vynalézavý, tak trošku jako v říši za zrcadlem, kde se možnostem a fantazii meze nekladou. Výhodou internetových obchodů je, že mezi vámi a zákazníkem už nikdo není, žádný distributor, ani prodejce, prostě nikdo. Nejen, že vám zůstane celý zisk, ale zároveň získáte přímý kontakt se zákazníkem, což může znamenat vytvoření trvalého vztahu i do budoucna. Tato představa je pro každého distributora to nejlepší. Mít internetový obchod, je jako vlastnit třetinu kamenných obchodů, ale přitom nemít starosti s jejich budováním, kupováním, udržováním, provozováním a jejich finanční životaschopností. E-shop je velmi dynamický, ale současně i nevyzpytatelný. Budete-li investovat do internetové aktivity, budete jedním z nejvíce připravených, na to, nést součást rizika hry o velkou výhru.

Internetovým obchodům se věnuje velká pozornost, ať už ze strany médií, tak i ze strany nejrůznějších komerčních firem. V několika větách se dá zájemci popsat, jak obejde distributora a jak se klienti budou jen hrnout, když dostanou několik procent slevu. Není to tak úplně výmysl a rozhodně se nejedná o laciné, nebo nějak falešné vábení, jak prodat organizacím více serverů, komerčního softwaru, nebo dražší připojení.

Soutěž mezi kamennými obchody a internetem ještě stále dopadá v jeho neprospěch, i když v internetových obchodech je daleko větší nabídka zboží, než v obchodech kamenných. Stále se ještě prodává menší procento zboží přes Internet, tedy jen malé procento obratu denního světového obchodu. Ovšem některé obory a některé státy jsou na tom o poznání lépe a jiné zase podstatně hůře. Internetové obchody tedy zdaleka nevyhrávají, zatím totiž není dostatečným důvodem pro nákup i pro osoby, kteří s ním denně ať už rutinovaně, či aktivně pracují. Internet stále ještě nepřesvědčil a musí tedy překonávat velikou bariéru nezvyku, zvláště pokud nejsou jeho výhody pro nakupujícího evidentně zřejmé. Jelikož internetové obchody soupeří se staletou sílou zvyku, tak musí překonat běžné obchody a to ne pouze v jedné vlastnosti. Znamená to tedy, že musí poskytnout svým zákazníkům výhodnější nabídky, než obchody kamenné. Ovšem pokud tuto výhodu vyváží jinou nevýhodou, pravděpodobně nemůže nikdy vyhrát, nebo bude postupovat jenom velmi pomalu a to v Internetu samozřejmě není žádoucí.


Pro úspěch internetového obchodu existují čtyři základní klíče

  1. sortiment
  2. ceny a více služeb
  3. více informací
  4. stálá propagace

Sortiment
tuto největší výhodu nad kamenným obchodem by si internetový obchod neměl pouštět z rukou. Protože za velký sortiment zboží platí kamenné obchody velkými halami naplněných regálů a asistentů. Přesto existuje fyzický limit, který je nakupující schopen zvládnout, takový obchod by trvalo projít i několik hodin, což je pro zákazníka téměř nemožné. U internetového obchodu to znamená pouze jediné – kvalitní databázi zboží. Databáze s miliony položek v současnosti není nic, co by výpočetní technika nedokázala zvládnout.

Ceny a více služeb
nikde není psáno, jak dlouho se nižší ceny v internetových obchodech, oproti kamenným obchodům udrží. Prozatím ale internetové ceny jednoznačně vedou a podle odborníků zůstává toto vedení na hodně dlouhou dobu ještě hodně jisté. Než se nový zákazník v internetovém obchodě zorientuje a zjistí všechny jeho další přednosti, musí být ujištěn, že tam nakoupí výhodněji a až později porozumí, že za slovem výhoda se mohou skrývat i jiné možnosti než jenom nižší cena, ale i jiné služby.

Více informací
výhodou internetových obchodů nemusí být nutně vždy více informací o zboží, ale jde spíše o takové dorovnání nevýhody přímého kontaktu se zbožím, které je k dostání v obchodech kamenných. Internetový obchod musí maximálně splnit očekávání zákazníka, jenž bude vyžadovat komfort rychlé dodávky zboží, možnost reklamace, velký výběr s podrobným popisem a porovnáním ceny a kvality zboží. Jelikož zákazník nemá možnost zboží si skutečně osahat, musí mu internetový obchod poskytnout obrazové a hlavně textové informace. Výhodou internetového obchodu je větší možnost poskytnutí informací o zboží, které zákazník v kamenném obchodě ani nemá možnost získat a leckdy se tyto informace ani na etiketách a obalech o výrobcích nevyskytují. V internetových obchodech je nutné o všem informovat zákazníky korektně, především o fungování internetového obchodu a vším co s ním souvisí, s jeho pravidly, průběhy objednávek a se způsoby provádění reklamací.

Stálá propagace
je ještě stále malé procento lidí, kteří ví, kam na internetu kliknout, když něco potřebují. Je tedy docela možné že i sebelepší internetový obchod může upadnout v zapomnění, protože většina zákazníků, i když bude sebevíce spokojená, nedělá nákupy na internetu každý den. Proto je velmi nutné internetové obchody neustále propagovat, což je časově poměrně náročné a bohužel také nákladné, ale bez propagace internetového obchodu lze s největší pravděpodobností očekávat spíše stagnující obchody, protože se bude nejspíše jednat o náhodně příchozí zákazníky.

V běžných e-shopech se nejde těmto čtyřem kritériím vyhnout pokud chceme mít úspěšný a stále rostoucí obchod. Samozřejmě že to všechno bude trvat dlouho a bude to nákladné, ale investice se vám může vrátit pokud se vám podaří vytvořit dobře fungující internetový obchod. Je ale nutné do obchodu hodně investovat a zvětšovat sortiment zboží, stále se předhánět ve slevách a přidávat více a více informací, stále hodně investovat do reklamy, což je pro vás vlastně ta největší ztráta. Internetové obchody jsou vlastně o posedlosti nabídnout svým zákazníkům co nejlepší služby.

Internetový obchod všechny zákazníky zrovnoprávňuje a proto nezbývá, než se soustředit na co nejlepší služby a na stoprocentní spokojenost zákazníka, který vyžaduje pokročilé vlastnosti a komfort, což něco stojí. K úspěchu tedy stačí vytvořit e-shop, který za sebou zanechá jenom spokojené zákazníky.

Info linka

infolinka.jpg

Poptávkový formulář

CD prezentace

/ilustracni/431_cd_prezentace2_296.jpg
Dnes už stále více společností využívá CD prezentace pro efektivní nahrazování propagačních katalogů, prospektů nebo dokumentů. Hlavní výhodu multimediální CD prezentace je několikanásobně nižší cena než u klasických tištěných katalogů.... celý článek

CMS - redakční systémy

/2_redakcni-systemy/149_121_redakcni_system_600_296.jpg
Redakční systém - CMS (Content Management Systém), který je znám také pod názvem publikační systém, je speciálně naprogramovaná internetová aplikace, pro rychlou a snadnou editaci internetových prezentací libovolného rozsahu a složitosti.... celý článek

CD vizitky

/ilustracni/176_cd_vizitky_296.jpg
Chcete zaujmout své zákazníky
něčím originálním?
Dnes může Vaše vizitka obsahovat mnohem více informací, než je na ní vidět. Veškeré informace v digitální podobě, až do 50 MB (texty, fota, video, mluvené slovo, hudba, katalog, prezentace, formuláře, ...) můžete umístit na Vaši "CD vizitku"... celý článek

Grafický návrh – webdesign

/ilustracni/397_design_296.jpg
k vytvoření grafických návrhu využíváme profesionální fotobanku. Jedná se o samostatnou databázi fotografií, které jsou dosažitelné formou předplatného. Databáze předplatného obsahuje více než 100.000 fotografií.... celý článek

Internetový obchod - E-SHOP

/ilustracni/408_eshop_296.jpg

Internetový obchod – e-shop je virtuální obchod, jeho vybudování je jednou z nejtěžších a nejsložitějších internetových aktivit. Internetový obchod neboli e-shop oslovuje širokou veřejnost. Otevřením internetové stránky s e-shopem obsáhneme celý svět. Výhodou e-shopů je, že mezi vámi a zákazníkem není už nikdo další.

... celý článek

Výměna zpětných odkazů

SEO - optimalizace

/ilustracni/432_seo_296.jpg
SEO je způsob, jak vytvářet a upravovat www stránky tak, aby byly v internetových vyhledávačích zobrazovány na nejlepších místech. Cílem je nalákat na webové stánky co největší počet zákazníků.... celý článek
/motivy/410_motiv9.jpg